Home » Adviseurs » Monique Verbeeten

Monique Verbeeten

“Ik verbind organisatie en ICT op een mensgerichte manier met elkaar.”

Profiel

Monique verbindt organisaties en ICT door een brug te bouwen tussen functionaliteit en techniek. Zij spreekt de taal van beide werelden. Haar manier van werken wordt gekenmerkt door een ‘hands-on’ mentaliteit en een pragmatische aanpak, gebaseerd op kennis en ervaring. Ze is nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en uitdagende projecten in diverse werkvelden. Monique staat bekend om haar mensgerichte aanpak, haar scherpe analyses en haar spiegelende vermogen, met name op relationeel gebied. Monique coacht managers, medewerkers en/of teams doelgericht in hun professionele ontwikkeling om de organisatie (en de individuele medewerkers) in beweging te brengen en gestelde doelen te bereiken. Monique werkt graag in teamverband, geeft mensen de ruimte en zet ze in hun eigen kracht, om van daaruit samen de klus te klaren. Zo leveren mensen in haar optiek de beste bijdrage aan organisatiedoelen.

De terugkerende werkgebieden van Monique zijn e-dienstverlening en project- of programmamanagement op het gebied van informatievoorziening en organisatieverandering. Daarnaast is Monique als trainer/coach actief in de professionele en persoonlijke ontwikkeling van organisaties en de individuele medewerker.

Specialismen

Dienstverlening, projectmanagement, programmamanagement, coaching, training, informatiemanagement, verandermanagement, zaakgericht werken.

Contact

Mobiel: 06 17 39 04 99
E-mail: m.verbeeten@telengy.nl

LinkedIn profiel adviseur

Recente artikelen van Monique

  • De kracht van intervisie: wat helpt gemeenten om scherp te blijven?

    Intervisie is een prettige manier van deskundigheidsbevordering tussen collega’s, werkend in hetzelfde vakgebied. Het helpt je scherp te blijven in jouw professionaliteit. Wat helpt jou om scherp te blijven in 2020? In onderstaand artikel beschouwt Telengy-adviseur Monique Verbeeten de kracht van intervisie en deelt haar ervaringen binnen gemeenten over dit onderwerp. Wat is intervisie? Intervisie […]

  • Zaakgericht werken met Office365 bij MijnGemeenteDichtbij

    Binnen de overheid is zaakgericht werken inmiddels aardig standaard geworden. Minder bekend en standaard is een zaaksysteem gebaseerd op Office365 en Sharepoint. MijnGemeenteDichtbij heeft begin 2018 deze vrij innovatieve stap gezet. Er is gekozen voor het ondersteunen van het zaakgericht werken met het zaaksysteem OneGove van Ilionx (voorheen PerfectView). Dit is een cloud oplossing die […]

  • Bent u voorbereid op e-facturen?

    Op uiterlijk 18 april 2019 zijn gemeenten verplicht om e-facturen te kunnen ontvangen en verwerken. Aansluiten is in principe heel eenvoudig. Zorgen dat u ook de vruchten plukt, is echter een ander verhaal. Wij helpen u daar graag bij. In dit artikel leest u wat e-factureren is, hoe het werkt, en waarom u dit eigenlijk […]

  • Innovatie gemeentelijke informatievoorziening door inzet moderne platformen

    In de jaren ’80 zijn gemeenten al op grote schaal gestart met in-huis automatisering. Vanaf dat moment leunden zij sterk op leveranciers van gemeentelijke software. Deze leveranciers zorgden voor het doorvoeren van wetswijzigingen in de gemeentelijke software, zoals de nieuwe comptabiliteitsvoorschriften en de GBA, de decentralisaties en de aankomende Omgevingswet. Dit is weliswaar gemakkelijk voor gemeenten, maar het maakt hen ook afhankelijk van de leveranciers. De gemeentelijke softwaremarkt kenmerkt zich door een veelheid aan gemeentespecifieke oplossingen. Voor unieke gemeentelijke processen, zoals bijvoorbeeld […]

  • Blockchain: hype of toekomst voor gemeenten?

    Een relatief nieuw begrip lijkt zijn intrede te doen in overheidsland: ‘blockchain’. De voorspelling is dat blockchain wereldwijd een grote en blijvende impact zal hebben in de komende 5 á 10 jaar en ons leven zeer ingrijpend gaat veranderen. Wat is Blockchain, waar kennen we het van, waar staan we en nog belangrijker: wat kunnen […]

  • Het perfecte team met de teamrollen van Belbin

    In de dagelijkse adviespraktijk van Telengy maken we gebruik van vele methodes en werkvormen zodat we samen met de opdrachtgever tot een optimaal resultaat komen. Dat wil overigens niet zeggen dat de methode of werkvorm centraal staat; het is slechts een middel om te komen tot het vooraf met elkaar geformuleerde doel. De Telengy-adviseur is […]

  • Praktijklessen zaakgericht werken: het gaat om de organisatieverandering!

    Zaakgericht werken: je kan er talloze boeken over schrijven. Hoewel gemeenten al ongeveer 10 jaar bezig zijn met dit onderwerp, stranden nog steeds vele trajecten of maken zij op zijn minst niet de hoge verwachtingen waar. Hoe komt dit? En belangrijker: hoe kan het anders? Als praktijkprofessional doe ik een poging om een aantal ervaringen […]

  • Stein legt basis voor digitaal en zaakgericht werken

    Gemeente Stein is in 2014 een traject gestart om organisatiebreed zaakgericht en digitaal te gaan werken. De gemeente verkeerde in zwaar weer, kreeg ‘code rood’ in een Berenschot rapport, en een transitietraject werd ingezet om het tij te keren. Digitaal en zaakgericht werken werd onderdeel van de transitie, met als voornaamste doel weer grip te […]

  • Papierloos vergaderen en de iPad

    Papierloos vergaderen is een actueel thema. Is de iPad een trendy gadget, of een goed middel om dit ook op langere termijn zinvol te ondersteunen? De verwachtingen zijn hoog! In deze publicatie starten we met een inleiding over het doel, gevolgd door een hoofdstuk over papierloos vergaderen bij de raad, aangezien het werken met de iPad […]