Op donderdag 14 september en vrijdag 15 september 2017 organiseert het Kennisplatform Organisatieontwikkeling voor de 17e keer een tweedaagse bijeenkomst. Dit keer met als thema Big Data & Ethiek. De gemeente Hattem is onze gastgemeente.
Big data & ethiek
Een schonere lucht in uw stad creëren? Woninginbraken, overvallen en straatroven tegengaan met behulp van het combineren van verschillende datastromen? Of de CO2-uitstoot verminderen én voorkomen dat uw stad in de toekomst slachtoffer wordt van een tekort aan energie, voedsel, water of materialen? Big en open data zijn buzzwoorden en klinken ook bij gemeenten door. Er is overal informatie te vinden, maar hoe gebruiken gemeenten deze data voor hun dienstverlening?
Aanstaande bijeenkomst staat in het teken van big data en ethiek. Wat is big data en wat kunnen we er allemaal mee? Hoe gaan gemeenten hiermee om? Er zijn veel mogelijkheden maar is dit wel ethisch verantwoord? Dit zijn vragen waar we in deze interactieve bijeenkomst graag samen over willen sparren zodat we op de hoogte worden gebracht van de nieuwste ontwikkelingen en er nieuwe inzichten gecreëerd worden.
Uitgebreide informatie over het programma en de sprekers vindt u in deze brochure Big data & ethiek
Meer weten of deelnemen?
U kunt Ger Manders bereiken via 06 29 52 73 40 of via g.manders@telengy.nl.
Het Kennisplatform Organisatieontwikkeling is een reeks van bijeenkomsten waarbij gemeentemanagers, samen met collega’s van andere gemeenten, geïnformeerd worden over en aan de slag gaan met onderwerpen die er volgens henzelf toe doen. De onderwerpen die in het kennisplatform worden behandeld zijn allemaal actueel, maar bovendien door de deelnemers zelf gekozen. Het aantal deelnemers per bijeenkomst bedraagt maximaal 15. Hierdoor is de interactie met de sprekers/inleiders en met de deelnemers onderling gegarandeerd. Het doel is het uitwisselen van ideeën en ervaringen.
De organisatie en coördinatie is in handen van gemeenteadviseur Ger Manders. Elke bijeenkomst bestaat uit drie dagdelen op donderdagmiddag – en -avond en vrijdagochtend. De bijeenkomst begint en eindigt met een gezamenlijke lunch. De gemaakte kosten worden over de deelnemers verdeeld. Aan de afgelopen 17 bijeenkomsten namen steeds 10-15 gemeentemanagers deel, waardoor de kosten tussen de € 300,- en € 450,- per bijeenkomst bedroegen. De kosten worden gemaakt voor de beloning voor de sprekers, de organisatie, de hotelovernachting en de lunches/diner.