Latara heeft een voorliefde voor complexe puzzels waarbij menselijke, organisatorische en technische elementen in samenhang bekeken moeten worden. Deze voorliefde combineert ze het liefst met een creatieve en doelgerichte aanpak. Zij is op haar sterkst wanneer zij mensen op een empathische manier mee kan krijgen in nieuwe ontwikkelingen.
Latara is onderzoekend ingesteld en houd zich bezig met digitale dienstverlening, Design Thinking en klantreisonderzoeken. Ze voelt zich het meest thuis wanneer er innovatief nagedacht mag worden in een team met diverse mensen.
Specialismen
Digitale dienstverlening, Design Thinking, klantreizen.
Contact
Mobiel: 06 26 71 60 38
E-mail: l.schellen@telengy.nl
Recente artikelen van Latara
- De loketfunctie van de overheid
In het afgelopen jaar heb ik het voorrecht gehad als onderzoekscoördinator betrokken te zijn bij het landelijke programma: de loketfunctie van de overheid. In dit artikel vertel ik graag meer over deze uitdagende opdracht. Werk aan uitvoering is een overheidsbreed programma ter verbetering van de dienstverlening. De opdracht van ons programma is: Stel een loketfunctie […]
- Service Blueprints, de brug tussen leefwereld en systeemwereld
In een vorig artikel schreven we over Design Thinking en de toepassingen daarvan in de gemeentelijke praktijk. Een van de meest effectieve methoden binnen Design Thinking is de Service Blueprint-methodiek. In dit artikel bespreken we hoe deze aanpak werkt. Zoals de naam al zegt is een ‘service blueprint’ een blauwdruk van dienstverlening. Specifieker stelt de […]
- Design Thinking van Rotterdam tot Schotland
Van aardgasvrije wijken in Rotterdam tot Schotse luchthavens, Design Thinking kent vele toepassingen in de gemeentelijke praktijk. In ons vorige artikel namen we je mee in de verschillende vormen van Design Thinking. Omdat deze aanpak nogal abstract kan lijken, laten we je graag zien wat Design Thinking in de praktijk aan waarde kan toevoegen in […]
- Design Thinking: ontwerpen voor betere dienstverlening
Overheidsorganisaties hebben te maken met diverse en complexe uitdagingen met het doel deze vraagstukken zo snel en goed mogelijk op te lossen. Een populair gedachtegoed daarbij is ‘we gaan van buiten naar binnen beredeneren’. Veel gemeentelijke uitdagingen zijn voor inwoners weinig intuïtief. Hoewel de ambitie ‘de gebruiker centraal te zetten’ er altijd wel is, blijkt […]
- Klantreizen als startpunt voor goede dienstverlening
“De klant centraal zetten” en “van buiten naar binnen denken”. Deze veelvoorkomende leuzen laten zien dat Nederlandse gemeenten steeds meer de behoefte voelen hun dienstverlening aan te laten sluiten bij de belevingswereld van de inwoner. Maar hoe breng je die belevingswereld in kaart? Een klantreisonderzoek kan een mooie methode zijn om dit op een praktische […]
- Even voorstellen… Latara Schellen
Hoi! Ik ben Latara Schellen en ik heb het genoegen mezelf te mogen voorstellen als nieuwe Telengy-adviseur. Vanuit mijn achtergrond als literatuur- en cultuurwetenschapper ben ik altijd nieuwsgierig naar de verhalen die mensen en organisaties met elkaar verbinden. Ik ben creatief en idealistisch en vertaal dat het liefst naar praktische oplossingen. Voor mij is een […]