“Doelen stellen je in staat om de richting van de verandering te beheersen.”
Profiel
Vanuit het werkveld van de informatievoorziening heeft Stella de overtuiging dat een goede informatiepositie van burgers en gemeenten bijdraagt aan een beter functionerende maatschappij.
Met haar spontane instelling kan Stella iedereen overtuigen om mee te gaan in het behalen van de wenselijke en noodzakelijk resultaten. Dit doet zij op een onderbouwende en verbindende manier. Ze realiseert zich heel goed dat je binnen een organisatie gestelde doelen samen behaalt, maar dat dit niet vanzelf gaat.
Haar onderzoekende aard komt daarbij goed van pas. Eerst goed observeren hoe de organisatie in elkaar steekt en hoe mensen in de organisatie bewegen en wat hen persoonlijk beweegt. Pas dan stel je een actieplan op. Dit is de weg die Stella graag bewandelt.
Specialismen
Digitalisering, onderzoek, coördinatie/management, projectleiding, digitaal & zaakgericht werken, informatiemanagement (sociaal domein).
Contact
Mobiel: 06 33 13 75 05
E-mail: s.mol@telengy.nl
Recente artikelen van Stella
- Vervuilde stranden blijven aandachtspunt voor kustgemeenten
Vreemd, maar we zijn als mensheid in staat om veel van wat we weggooien in zee te dumpen en vervolgens op het strand te laten aanspoelen. Onze stranden liggen vol met afval. En we weten het allemaal. Dieren raken erin verstrikt. En uiteindelijk komt een deel van het vuil (met name plastics) ook weer in […]
- Herindeling gemeente Molenlanden
Telengy-adviseurs Ron van Dijck en Stella Mol zijn betrokken geweest bij het aanbesteden, inrichten en implementeren van het zaaksysteem van de gemeente Molenlanden. Zaakgericht werken en 360 graden klantdossier: de aanbesteding en implementatie Ron heeft het project rondom zaakgericht werken en het 360 graden klantdossier gestart met het opzetten van een Europese aanbesteding voor het […]
- Is één centraal DMS een utopie?
Om grip te krijgen op de informatiehuishouding en met name de vele documenten, zijn gemeenten in de afgelopen jaren aan de slag gegaan met opslag in documentmanagementsystemen (DMS-en). Het helpt niet alleen om grip te krijgen op de dynamische (nog te bewerken en actuele) documenten maar ook op het archiveren, bewaren en vernietigen van de […]
- Telengy Beach Clean Up 2024: 35 kilo afval opgehaald
Op 6 september vertrokken vanuit het gehele land een kleine 25 medewerkers van Telengy al carpoolend naar het strand van Zoutelande. In heel Nederland was het prachtig weer, maar Zeeland deed niet mee. Het was heiig, maar dat mocht de pret niet drukken. Ons doel was belangrijk. Meehelpen aan het schoonmaken van een stukje strand. […]
- Een vliegende start bij Telengy
Jenny en Han over hun eerste maanden bij Telengy Ieder jaar verwelkomen we nieuwe collega’s bij Telengy. Maar hoe ziet zo’n eerste periode er nu eigenlijk uit? Volgens Ajmal kom je in ieder geval terecht in een warm bad. Ook mijn ervaring is dat de sfeer bij Telengy ontzettend behulpzaam is. Collega’s staan altijd voor […]
- Functioneel beheer centraal organiseren
Functioneel beheer is cruciaal voor goede bedrijfsvoering in een organisatie. Gemeenten gebruiken vaak minimaal enkele honderden verschillende applicaties. Hoe organiseer je het beheer hiervan nu slim? En welke mogelijkheden heb je hierin? In dit artikel zetten we de smaken op een rij. Plus een voorbeeld van gemeenten in het land die het (steeds meer) centraal […]
- Waar een dwerg een reus kan zijn
Er was eens… … een prachtig historisch stadje aan de IJssel in het oosten van het land. Doesburg, trotse Hanzestad met welgeteld zo’n 11.000 inwoners en ondernemers. Met honderdduizenden bezoekers per jaar is het een bruisende stad met een gemeentelijk bestuur dat graag zijn eigen boontjes dopt. De gemeente wil er zijn voor álle inwoners […]
- 10 tips voor sjablonen – een wereld te winnen!
Waarom wil ik het hebben over sjablonen(beheer)? Veel gemeenten hebben een sjablonentool of een applicatie voor documentcreatie in huis. Er is een aantal grote partijen in de gemeentemarkt die oplossingen bieden inclusief koppelingen met de bekende zaaksystemen. Over het algemeen doet iemand bij de gemeente het sjablonenbeheer vaak ‘erbij’ en is het niet altijd op […]
- Handtekening? Niet, of anders de digitale variant
Inmiddels wordt de digitale handtekening door steeds meer organisaties ingevoerd. Dit is een logisch gevolg van digitalisering én wettelijk toegestaan. De geschreven ‘natte’ handtekening kan volledig worden afgeschaft, op documenten met een ceremonieel karakter na. Dit zijn bijvoorbeeld oorkondes of (trouw)akten. Gemeenten ondertekenen veel meer dan nodig. “Wij zijn verslaafd aan de handtekening. Overal worden […]
- Meldingen openbare ruimte: van klantreis tot app
Gemeenten willen de openbare ruimte graag schoon, veilig en op orde houden. Hoe kun je dit beter doen dan gebruik te maken van de ogen van je inwoners? Inwoners zien dagelijks hoe de wijk erbij staat. Toch wordt deze meerwaarde niet altijd zo ervaren door medewerkers van de gemeente. Dat is zonde, maar wel begrijpelijk […]
- Bestaat het ideale bestuurlijke besluitvormingsproces?
Het afgelopen jaar ben ik bij drie gemeentes (in meer of mindere mate) betrokken geweest bij de inrichting van een nieuw bestuurlijk besluitvormingsproces. Dit was bij MijnGemeenteDichtbij (ambtelijke fusie gemeente Boxtel en Sint-Michielsgestel), de gemeente Doesburg, en de vanaf 1 januari 2019 nieuw gevormde gemeente Molenlanden. Een ambtelijke fusie, digitalisering en herindeling gaven bij deze […]
- Digitale veranderingen binnen gemeenten
Over verandermanagement zijn boeken vol geschreven. In dit artikel gaan we het hebben over veranderingen met een digitale component. Wanneer grote applicaties worden vervangen of bij een herindeling of fusie applicaties geharmoniseerd worden, heeft dat veel impact op de gebruikers. Het is de vraag of zij zo gemakkelijk kunnen overstappen op een nieuw systeem terwijl […]